Wednesday, October 7, 2009

Anjing Kurap

Kenapalah ada insan - insan bodoh, tidak tahu mengenang jasa mereka yang ingin membantu? Ya, saya maksudkan jiran - jiran seberang laut yang saban ketika sering dilanda musibah namun masih tidak sedar malah kian giat mengganyang jiran yang cuba membantu di saat jiran tetangga ditimpa musibah.

Hoi! Bahalol!! Orang nak tolong, berbahasa la sikit, ingat jiran tetangga ini jugalah yang sering menghulur bantuan dan menyuap kerabat kamu yang perangai seperti pelesit dan berlagak seperti anjing yang menggigit tangan mreka yang melepaskan diri dari tersepit. Memang grup BENDERA dan penyokong mereka itu manusia berhati busuk, lebih busuk dari bangkai.

Sedarlah negara awak tu sering kena musibah, elok - eloklah melayan mereka yang datang berkunjung membawa bantuan. Jangan bersikap biadab dan kurang ajar umpama anjing. Anjing pun mungkin lebih baik dari kamu yang tidak betah ingin terus berseteru.

Malaysia juga jangan terus - terusan berlagak malaikat walau maruah dipijak - pijak seperti Arab Saudi yang kekal tunduk pada Amerika. Maruah perlu dijaga walau apapun. Hentikan bantuan dan halau mereka yang ramai merempat di bumi Malaysia secara haram. Dahlah status haram datang merempat buat lagi perkara haram.

Buluh runcing kalau dibakar, hangus jua

No comments: