Wednesday, June 2, 2010

Buta Hati


Acapkali dunia dikejutkan oleh keangkuhan dan keganasan Zionis dan tatkala itu dunia termasuk buana Islam turut melenting sebagai respon kepada keganasan umat 'buangan' itu. Ia seperti roda yang berputar tanpa henti dan silih berganti persis putaran karbon dioksida dan oksigen. Malang sekali umat Palestin yang terbelenggu di bumi sendiri, mengharap ihsan. Sehingga kini, dunia Islam khasnya dan dunia seluruhnya gagal bertindak proaktif dalam menangani tingkahlaku 'syaitan' bergelar Zionis, sekadar mengutuk dan membentak namun kesannya pada susuk tubuh bangsa hina Yahudi langsung tidak kelihatan.

Dunia Islam terus hanyut dan terpenjara dalam misi mencari identiti sendiri, namun ia terus - terusan gagal seolah - olah suatu kembara tanpa noktah dan penghujung walhal kitab dan ajaran tinggal insan terunggul sentiasa di samping.
Lebih malang susuk - susuk yang bergelar Muslim seolah - olah buta dan membiarkan Zionis terus menjarah Palestin malah kadang kala menggalakkan keganasan sepertimana perbuatan Mesir menutup sempadan bahana takut dan akur mereka pada Zionis dan Yahudi. Negara - negara Islam lain seperti Turki, Indonesia, Mesir dan banyak lagi bukan sahaja buta sejarah malah buta hati dengan mengadakan hubungan langsung dengan negara haram Yahudi walaupun ketika ini Turki kelihatan mula sedar dari kesilapan.

Bagi negara - negara yang tiada hubungan diplomatik dengan negara haram Israel, nikmat dan keuntungan dunia membutakan mata mereka yang celik, menggelapkan sanubari mereka. Malaysia sendiri konon atas rasional semangat kesukanan merelakan buminya dipijak manusia - manusia terkutuk Yahudi suatu ketika dahulu. Kini, mereka turut menghalalkan hubungan haram dengan syarikat berkaitan Yahudi, kali ini atas pertimbangan kuasa - mengekalkan kuasa walau apa cara sekalipun. Pemimpin mereka di saat seluruh dunia termasuk mereka yang berlainan agama sekurang - kurangnya pantas mengutuk perbuatan gila Zionis menyerang kapal misi bantuan ke Gaza, namun Malaysia hanya mengeluarkan kenyataan 'copy and paste' selepas berjam - jam Zionis mengganas!


בבילון מציעה מילון ותרגום בקליק אחד בלבד


No comments: